Mají právníci strach z vlastní propagace?

Mají právníci strach z vlastní propagace?

Aneb, Propagace advokátů a advokátních kanceláří 2.0

Jak sebe či svojí advokátní kancelář propagovat v moderním světě a nedostat se do konfliktu se stavovskými předpisy? 

A co je vlastně nejefektivnější způsob propagace pro právníky?


Nebojte se.

 

Tady jde totiž o využívání online nástrojů a tedy způsobů, které Vám přinesou efekt a ne porušování předpisů! My Vás nenutíme říkat, že jste lepší nebo levnější než ten druhý. Absolutně ne! Takovou hlášku nikdy neuveřejníme, jsme web prostor na úrovni. My chceme, aby jste fungovali moderně, měli online reputaci, aby klienti věděli v čem jste dobří nebo na co se specializujete! A to je ta cesta, dáváme Vám k tomu nástroj.

 

V zahraničí mají také stavovské předpisy a také dělají to co my. Už dlouho. Tyto služby, weby, jako je ten náš a způsoby moderní propagace tam využívá skoro každý advokát. Třeba v USA. Je standardem, že každý advokát má vlastní web a že každý dále publikuje nebo se prezentuje přes odpovědi na otázky, články, atd na dalších webech k tomu určených. Samozřejmě, že se za to platí. Poplatky jsou ale o mnoho nižší, než třeba publikace odborných článků nebo banerů na našich dvou nejmenovaných známých právních webech a periodikách. Pardon, ale kdo si ty články čte? Odborná veřejnost? A advokát poskytuje své služby odborné veřejnosti?

 

Ne. 

Lidé a  lidé kteří tvoří firmy jsou Vaše cílová destinace kterou chcete oslovit.

 

Není to o tom, že jsem na takovém webu, poněvadž nemám klienty. Vůbec ne! O to tady vůbec nejde! Klienty máte většinou po vlastních liniích. Tady jde o vaši reputaci a prezentaci na webu. Svět je ONLINE. Svět je 2.0. Tady musíte být bez toho, abyste čekali, že odtud dostanete klienta.

 

Tady jste kvůli něčemu jinému. Kvůli Vaší online reputaci, specializaci, PR a propagaci Vaší značky.

 

Zapomeňte na mediálně známé advokáty. Veřejnost si beztak myslí, že jsou moc drazí. Každý advokát totiž může být mediálně známý na internetu a prezentovat své služby, znalosti nebo přednosti! Říka Vám něco vyhledávač, SEO, backlink (zpětný odkaz), remarketing, PPC a podobně? Jestli ne, a jestli jste váženou kapacitou ve svém oboru a ví to jenom kolegové díky Bulletinu, tak se obáváme, že to je špatně.

 

Znáte zahraniční weby třeba jako lawguru.com, nebo weby jemu podobné? Právní servis 24 je zrovna takový moderní marketingový web pro lokální české nebo slovenské prostředí. My se pro Vás pravidelně vzděláváme přímo v tuzemsku i v zahraničí a chceme, abyste využívali moderní a cenově přijatelné způsoby své online prezentace, PR a brandingu!

 

Snažíte se dělat všechno, co je povoleno, abyste byli na webu vidět?

 

  1. Máte svůj web (mrkněte ale jestli má moderní dizajn, dobré písmo a jestli ne, tak nás kontaktujte předtím, než oslovíte nějakou předraženou agenturu),
  2. Investujete do drahých online marketingových agentur, platíte si PPC (některé se nám tady na webu zobrazují, upřímně, ty textové rovnou můžete zrušit, vypadá to jako spam).
  3. A stále to není ono? Vyhozené peníze? Žádný nový klient? Ach jo...

 

Co se tedy efektivní propagací advokátní kanceláře nebo právnické profese rozumí? A jaké jsou nejefektivnější formy takové propagace?

 

Nejefektivnější formy propagace a taky business developmentu advokátních kanceláří 2.0 jsou v 21.století jednoznačně:

 

  1. budování povědomí o své značce nebo specializaci na internetu
  2. sdílení kvalitního a optimalizovaného obsahu internetem, a
  3. hodnocení

 

Dělejte to dlouhodobě, ne jednorázově.  Nejen na vlastním webu!   Máte obsah?   Máte vyhráno!    Sdílejte!

 

Co máte tedy dělat?

 

Publikujte a sdílejte obsah

 

Žhavým tipem na (sebe)propagaci je publikace odborných článků v internetových či tištěných periodikách. Máte pocit, že dané oblasti rozumíte? Specializujete se na konkrétní právní oblast? Dejte o tom vědět! Nebojte se přispět k tématu svým odborným názorem. Správně si ale vyberte web nebo periodikum, kde to budete dělat, vybírejte dle moderního dizajnu, návštěvnosti, typu webu, cílové skupiny kterou chcete oslovit, cen reklamy.

Alternativou jsou v tomto ohledu odborné semináře a konference, zde však již necílíte na masy, ale na konkrétní zainteresované publikum, a to Vás může omezovat ve Vašem cílení na skupinu, kterou chcete oslovovat. Chcete být chápán jako „teoretik České akademie věd“, blýsknout se svým právním názorem před kolegou nebo chcete být praktický právník, který umí jasně a stručně vysvětlit komplikované věci veřejnosti a jakého klient potřebuje? Po tom je poptávka! Co je však možné uvést je, že reference na Vaší publikační i lektorskou činnost Vám pomohou vybudovat si kýžené renomé. 

 

Vaše marketingová propagace na internetu

 

Co se týče publikační činnosti, jsou dnes již samozřejmostí vzpomínané internetové stránky jednotlivých advokátních kanceláří, nicméně tyto ne vždy dokáží zacílit i na laickou veřejnost a nemusí být čtené širší veřejností.

 

Musíte se přiblížit lidem.  Firmy, korporace = lidé!

 

V tomto ohledu je proto nezastupitelnou praxí až nutností marketingová propagace a sdílení obsahu na specializovaných internetových stránkách pro veřejnost neodbornou. Ano, mluvím i o Právní servis 24 aka Právny Servis 24.

 

Nejenže tím oslovíte více potencionálních klientů, ale především budete i více „na očích“, budujete si svou srozumitelnou reputaci, značku či specializaci na trhu, budujete a posilujete své sítě a online renomé.

 

Jak využít specializované online nástroje pro svou propagaci?

 

Specializované weby určené k marketingové propagaci právníků jakým je v ČR a v SR i Právní servis 24 aka Právny Servis 24, nabízí právníkům a advokátním kancelářím specializovaný marketingový prostor, na kterém mohou publikovat či sdílet svoje články, novinky, PR články, jméno, odpovídat na právnické otázky a oslovovat tak potenciální klienty. Dělat přesně to, o co je zájem. Srozumitelnou řečí.

 

Právní servis 24 je optimalizovaný portál zaměřený na širší veřejnost s rostoucí základnou fanoušků a čtenářů blogu, jehož záměrem je být srozumitelný a čtivý, tj. chce oslovit co nejširší cílovou skupinu. Dává Vám neuvěřitelné možnosti, které stačí jen využít. Uvedeným způsobem prezentace si právník buduje svoji reputaci na internetu, dostává se do povědomí lidí a buduje si na internetu stopu, dle které bude lépe vyhledatelný a více viditelný ve výsledcích vyhledávačů.

 

My nejsme - jenom - poptávkový portál. Máme takovou funkci, ale my se specializujeme na právníky, ne na řemeslníky. Rozumíme právníkům, dáváme jim specializovaný prostor a další online marketingové nástroje. Žádní další dodavatelé. Specializujeme se na právo, moderní trendy, technologie, šíření obsahu, marketing, máme zkušenosti. Na běžném poptávkovém portálu nemůžete publikovat své články, názory, komentáře, rozšířený profil, nic. U nás ano. A to je to, co potřebujete pro to, aby jste byli „na očích“.

 

Kdysi se právník hledal na základě referencí. Dnes se právník hledá na základě hodnocení a prezenci na internetu.  Kde být ještě vidět?

 

Jste LinkedIn?

 

Dnes je již téměř povinné mít zřízený profil na profesní síti LinkedIn, která je s přibližně 300 miliony aktivních uživatelů zdaleka největší profesní sítí na světě. Tady si budou vaši potencionální klienti ověřovat vaše vzdělání a profesionální zdatnosti. Alternativně, svou kancelář můžete prezentovat i na sociálních sítích jako je Facebook, Twitter apod.

 

Hodně úspěchů! A nezapomeňte, jsme tady pro Vás.

 




Miriam Bachyncová

Zakladatelka portálu Právní Servis 24, pracovala jako advokátka v advokátních kancelářích v Česku a na Slovensku a ve Fortune 100 nadnárodních společnostech. V společnosti IBM působila jako in-house právník a ve společnosti Accenture na regionálních manažerských pozicích. Ve svěřeném regionu zavedla a řídila novou disciplinu contract management a outsourcing právních procesů. Věnovala se IT právu, duševnímu vlastnictví, data privacy, AO/IO/ BPO outsorucingu a  mezinárodním smlouvám. Následně zaváděla globální inovaci nákladově efektivního modelu řízení interního právního a CM oddělení v korporaci a efektivní dodávání právní služby, tzv. near a offshore model interní právní podpory. Řídila síť servisních center pro právní a CM podporu s prvky outsourcingu. V současnosti se zaobírá internetovými projekty a strategickým poradenstvím v oblasti řízení multigeografických právních oddělení firem a korporací, business developmentu, zaváděním a implementací interních firemních a právních procesů, startupům a outsourcingu.

View Miriam Bachyncova's LinkedIn profile View Miriam Bachyncova's profile


zpět na úvodní stranu blogu

Hledejte články podle slova nebo výrazu



Kategorie




Nenechte si ujít už žádný článek - sledujte nás na Facebooku!


Nebo se přihlašte k odběru článků a novinek přímo na Váš email!



Štítky


Archiv


Statistiky

Článků 294
Přečtení 1446361

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
zavřít