Otázka na právníka - digitální nástroj pro prezentaci advokátů

otazkanapravnika.eu

Projekt, který na českém internetu dosud citelně chyběl, ale ve světě je běžný!  "Právní Uber" - nová online služba Otazkanapravnika.eu usnadňuje firmám, podnikatelům i občanům přístup k advokátům. Moderní a inovativní nástroj s přidanou hodnotou i pro advokáty - jim pak dává možnost interakce, tvorby obsahového marketingu a prezentace své specializace. 


„Otázka na právníka” znamená digitalizaci advokátů a nástroj pro jejich obsahový marketing

OtázkaNaPrávníka je první inovativní komplexní online řešení pro prezentaci advokátů v ČR. Doba, kdy hlavní roli v získávání klientů měla osobní doporučení nebo vyhledávání v telefonních seznamech, je nenávratně PRYČ. V dnešní době musí být i advokáti vidět ONLINE. Vytvářet a pěstovat vztahy je nejstarší a nejspolehlivější metoda marketingu, je i ta nejúčinnější, musí se ale dělat moderně!  

Mít super web, nebo profil na Facebooku, nebo být zapsán ve statických seznamech advokátů bez další přidané hodnoty, na neosobních poptávkomatech, nebo si platit adwords a být na prvních příčkách ve vyhledávačích, ale samo o sobě již NESTAČÍ. Důvod je jasný, na první příčky se nedostane všech 11.000 advokátů, ti kteří tam jsou, pak nemusí mít moderní weby a pokud je chtějí mít, znamená to další investice.

 

Jak advokáti řeší business development v době internetu? A řeší ho?

„Mnozí advokáti stále věří, že nové obchodní příležitosti stále přinášejí osobní kontakty, doporučení a reference. To je možná pravda, ale konkurence roste. Je nutno se taktéž zabývat novou generací, která funguje a bude fungovat na internetu. Všechno se usnadňuje, i to, jak získám právní službu nebo právní informaci od právníka. Proto je potřeba být ve správném čase na správném místě. Potencionální klient si musí vědět získat informace o advokátovi, pokud potřebuje právní službu. Chce mít možnost poznat cenu služby, vybírat na základě referencí. Pro advokáty, zejména ty menší, kteří řešit to nemají čas, nebo na to nemají zdroje, se pak portál otázkanapravnika.eu dá chápat i jako jejich externí nástroj pro business development“, říká Miriam Bachyncová, zakladatelka projektu, která se zabývá právním marketingem, nástroji a technologiemi a jako i bývalá advokátka, získávala poslední desetiletí své zkušenosti s inovacemi v právním oboru v globálních týmech teď již digitálních korporací IBM a Accenture.

 

Využití obsahového marketingu

Dle výzkumů, i dle naši již praktické zkušenosti je jednou z nejúčinnějších online marketingových technik obsahový marketing. Ideálně v kombinaci s dobrou infrastrukturou. V dnešní době je potřeba být vidět, prezentovat svoji specializaci, komunikovat, a tak si dlouhodobě a soustavně budovat svoji online pozici a reputaci!  Portál OtázkaNaPrávníka je zejména nástrojem pro obsahový marketing advokátů a pro externí business development, i když se může zdát, že tato cesta začíná pro bono. Je účinným interaktivním digitálním NÁSTROJEM, který byl vyvinut speciálně pro advokáty a advokátní kanceláře! Čím více advokát odpovídá na dotazy uživatelů, tím více vytváří kvalitní obsah, přitahuje pozornost na svůj profil nebo na vlastní webové stránky a je zobrazován ve výsledcích vyhledávačů.  A to je již veliký důvod proč dělat i pro bono poradnu! Traduje se, že advokátní kancelář má vydávat kolem 2.5 - 3% svého hrubého zisku na marketing. Otázkanaprávníka může být jednou z takových nákladových položek a to za minimální náklad a maximální užitek pro advokáta!

 

Další možnosti  marketingu

Říká se, že nejefektivnější je PPC marketing a všechny druhy měřitelných technik. Pokud jste advokát a platíte za zobrazování a za proklik, sledujete, jestli dokážete proměnit návštěvníka Vašeho webu získaného z prokliku, na platícího zájemce za právní službu? Jak se má takový návštěvník takového  webu rozhodnout, jestli Vaše služby využije? Má ho okouzlit vzhled webu, nebo jeho vnější funkcionalita? Poradna zdarma jako první kontakt s advokátem?  Vaše reference? Neprávnický žargon? Jaký je Váš ROI z investice do adwords? Víte to? Nebo investujete do PR článků v médiích, kde se prezentujete jiným advokátům, ne potencionálním klientům - cílovým skupinám na které měříte, měříte tady i analytiku?

Utrácejte za věci které fungují, nebo které Vám mohou pomoct, i když se může jednat o dlouhodobou práci. Chcete-li být vysoce konkurenční, musíte měřit a vidět výsledky. Stopa na internetu se nesmaže. Na portálu otázkanaprávníka.eu můžete ve Vašem prémiovém profilu vidět široké spektrum analytiky - návštěvnost Vašeho profilu, článků které jste publikovali, dotazy, poptávky a pod. To Vám zatím nikdo nenabízí. Můžete i publikovat své vlastní články za minimální ceny na trhu!  

 

Jak zvítězit nad konkurencí?

Advokátům nebude stačit jenom upgrade webových stránek na sice modernější, ale složitější systémy a investice do PPC. Časy se rychle mění. Efektivní marketingová strategie advokátů vyžaduje efektivní cílení a využívání kombinace nástrojů tak, aby se posílil vztah se stávajícím klientem, oslovil klient potencionální a udržoval vztah v rámci profesní komunity. Portál otázkanaprávníka.eu byl vyvinut tak, aby se jednalo o jeden z takových možných nástrojů posilujících marketingové úsilí advokátů.

 

A jaké jsou výhody pro uživatele?

Fyzické nebo právnické osoby a podnikatelé mají možnost se snadno dostat k právním informacím. Mohou zdarma zadat dotaz do právní poradny a zdarma získat názor advokáta. Pokud chtějí privátní právní konzultaci s advokátem online, mohou o ni požádat nebo zadat poptávku konkrétnímu advokátovi, který má prémiový profil a tudíž tuto službu aktivovanou. Snadné je i zadávání poptávek právní služby – chcete sepsat nebo zkontrolovat smlouvu? Potřebujete právníka na rozvod, vyřešit prodej podílu ve firmě? Nevíte se rozhodnout, který advokát je ten pravý? Můžete hledat v profilech advokátů dle kritérií a referencí, nebo z pohodlí svého domova zadat poptávku právní služby a čekat na nabídky služeb advokátů, pak si nabídku od konkrétního advokáta vybrat. O věcech můžete s advokáty komunikovat v rámci aplikace a tak i zaplatit za právní službu přes platební bránu. Všechno jde snadno!




Miriam Bachyncová

Zakladatelka portálu Právní Servis 24, pracovala jako advokátka v advokátních kancelářích v Česku a na Slovensku a ve Fortune 100 nadnárodních společnostech. V společnosti IBM působila jako in-house právník a ve společnosti Accenture na regionálních manažerských pozicích. Ve svěřeném regionu zavedla a řídila novou disciplinu contract management a outsourcing právních procesů. Věnovala se IT právu, duševnímu vlastnictví, data privacy, AO/IO/ BPO outsorucingu a  mezinárodním smlouvám. Následně zaváděla globální inovaci nákladově efektivního modelu řízení interního právního a CM oddělení v korporaci a efektivní dodávání právní služby, tzv. near a offshore model interní právní podpory. Řídila síť servisních center pro právní a CM podporu s prvky outsourcingu. V současnosti se zaobírá internetovými projekty a strategickým poradenstvím v oblasti řízení multigeografických právních oddělení firem a korporací, business developmentu, zaváděním a implementací interních firemních a právních procesů, startupům a outsourcingu.

View Miriam Bachyncova's LinkedIn profile View Miriam Bachyncova's profile


zpět na úvodní stranu blogu

Hledejte články podle slova nebo výrazu



Kategorie




Nenechte si ujít už žádný článek - sledujte nás na Facebooku!


Nebo se přihlašte k odběru článků a novinek přímo na Váš email!



Štítky


Archiv


Statistiky

Článků 294
Přečtení 1585760

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
zavřít