Co musí dodržovat provozovatel e-shopu?

ochrana-spotřebitele.jpg
Oblast e-commerce je dynamicky se rozvíjející oblastí obchodu kde stále vznikají nové a nové eshopy. Smyslem tohoto článku je mimo jiné upozornit na poslední změnu zákona o ochraně spotřebitele ohledně povinností provozovatelů e-shopů a mimosoudního řešení sporů.

Co musí dodržovat provozovatel e-shopu?

 

Každý, kdo provozuje e-shop musí dodržovat:

  1. zákon o ochraně spotřebitele,
  2. speciální ustanovení občanského zákoníku o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem, které upravují jeho vztahy se spotřebiteli.

 

Každý provozovatel e-shopu tedy musí mít obchodní podmínky nebo smlouvu a tyto musí být v souladu s ustanoveními těchto právních předpisů.

 

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů 

 

Novela zákona o ochraně spotřebitele přináší novinku – plošně zavádí právo spotřebitele na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Prodávající, tedy provozovatel e-shopu má povinnost informovat spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný.

 

Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvede tyto informace i na těchto internetových stránkách. Pokud smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky, uvede informace podle věty první a druhé rovněž v těchto obchodních podmínkách.

 

Ve většině případů bude tímto orgánem Česká obchodní inspekce. Je třeba dodat, že strana nespokojená s výsledkem sporu se může obrátit na věcně a místně příslušný soud.

 

 

 

 

 




Mgr. Radek Hanák, advokát, Praha

Zkušený advokát s praxí z firem a korporací a z advokátních kanceláří. Jeho specializací je zejména smluvní právo, pracovní právo,  právo nemovitostí, TMT právo, právo životního prostředí, korporátní právo, IT a e-commerce. Advokát pracoval jako interní právník pro globální IT a FMCG společnosti a má unikátní kombinaci znalosti korporátního prostředí a advokátní praxe. Klienty může zastupovat před soudy a správními orgány. Plynná znalost anglického jazyka.


zpět na úvodní stranu blogu

Hledejte články podle slova nebo výrazu



Kategorie




Nenechte si ujít už žádný článek - sledujte nás na Facebooku!


Nebo se přihlašte k odběru článků a novinek přímo na Váš email!



Štítky


Archiv


Statistiky

Článků 294
Přečtení 1453920

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
zavřít